Awaria pompy do paliwa

Awaria pompy do paliwa

Jednym z elementów układu napędowego jest pompa do paliwa, jej zadaniem jest dostarczenie paliwa pod wysokim ciśnieniem ze zbiornika do silnika. Następnie paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Obecnie w większości samochodów odnotwane są już pompy elektryczne umieszczone bezpośrednio w zbiorniku paliwa bądź też tuż pod.

Pompa do paliwa jest takim elementem naszego pojazdu który bardzo często może podlegać awarii, przez co konieczne jest udanie się do warsztat samochodowego. Mimo iż pompy do paliwa zostają wyprodukowane z najwyższej klasy materiałów i tak nie są bezawaryjne. A to jak długo będzie nam służyła pompa paliwa w dużej mierze zależy od nas samych. Najczęstszą awarią pomp paliwa są zanieczyszczenia jakie przedostają się do ich wnętrza. W takiej sytuacji zawsze należy dbać o to aby nie jeździć z prawie pustym zbiornikiem. Wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia jakie znajdują się na dnie baku mogą wówczas zostatać wyssane wraz z paliwem a następnie zatkać filtr do paliwa i konieczna będzie ich wymiana, może dojść również do zatarcia mechanizmu pompy. Nie należy również pozostawiać samochodu na dłuższy czas na parkingu z niezatankowanym zbiornikiem. Gdyż może to spowodować skraplaniem się wody z powietrza które znajduje się w baku.

Naprawa pompy paliwa

Naprawa układu paliwowego nie należy do najprostszych napraw i raczej nie zrobimy tego sami we własnym garażu. Wymiana zepsutej pomy powinna odbywać się z zachowaniem szczególnej ostrożności gdyż benzyna jest łatwopalna i toksyczna, a zatem naprawy powinny odbywać się w dobrze wentylowanym warsztacie samochodowym.  Naprawa awarii może polegać na wymianie tylko niektórych elementów pompy paliwa bądź też na wymianie całej pompy. Elementy pompy które nadają się do ponownego montażu muszą być bardzo dokładnie oczyszczone z wszelkiego rodzaju zabrudzeń oraz smarów. Natomiast w przypadku kiedy konieczna jest wymiana całej pompy powinna być ona wyjęta z opakowania dopiero tuż przed instalacją, zapewni to ochronę przed zabrudzeniami szkodliwymi dla układu paliwowego. Przed wymianą całej pompy do paliwa bardzo ważna jest wcześniejsza diagnoza gdyż w wielu przypadkach konieczna jest jedynie wymiana filtrów, uszkodzenie wskaźnika paliwa, a często także bardzo niski poziom paliwa w zbiorniku. Jeśli jednak konieczna jest wymiana całej pompy należy zadbać o to by cały układ paliwowy był zupełnie czysty, a zbiornik nie zawierał żadnych zanieczyszczeń, tylko wtedy naprawa awarii będzie naprawdę skuteczna i przyniesie efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.