Świat się zmienia. Tradycyjne metody reklamowe ewoluują i pojawiają się nowe technologie, które sprawiają, że reklama jest łatwiejsza, skuteczniejsza i wydajniejsza.
Dzisiejsze postępy technologiczne umożliwiły firmom dotarcie z komunikatami promocyjnymi do wielu osób w krótkim czasie. Umożliwił także przetestowanie różnych sposobów promocji swoich produktów lub usług nie tylko za pomocą nowoczesnych technologii. Wbrew pozorom gadżety reklamowe to wciąż polecany sposób na zareklamowanie swojej firmy lub marki bezpośrednio u klienta, lub partnerów biznesowych.
Dlaczego gadżety reklamowe to wciąż niezawodny sposób na reklamę?
Gadżety reklamowe to świetny sposób na promocję Twojego produktu lub usługi. To innowacyjna i interaktywna forma marketingu, która angażuje odbiorców i wywiera na nich trwałe wrażenie. To dlatego, że każdy w mniejszym lub większym stopniu lubi dostawać prezenty bez okazji – zwłaszcza takie, które możemy używać w życiu codziennym. A otrzymanie nawet drobnego upominku od danej organizacji buduje w naszej podświadomości pozytywne skojarzenia z daną firmą, czy też marką.
Zależność pomiędzy budowaniem pozytywnego wizerunku danej organizacji, a wręczaniem gadżetów reklamowych zbadał Robert Cialdini. Opracowane przez niego zasady wywierania wpływu na ludzi zakładają m.in., że obdarowanie klienta nawet drobnym przedmiotem z logo firmy pozytywnie wpływa na jego podświadomość i stosunek wobec danej organizacji.
Obdarowany zaczyna postrzegać daną organizację jako hojną oraz taką, która myśli o swoich klientach i która chce sprawić im przyjemność nawet w bardzo prosty sposób. Wręczony gadżet buduje pozytywne relacje, a przy tym skłania obdarowanego do „odwdzięczenia się” za upominek. W efekcie taki uszczęśliwiony klient chętniej powraca do firmy, w której dokonuje zakupu, wystawia pozytywną opinię lub poleca markę wśród swoich znajomych. Działanie to pozwala zatem stworzyć silną i długotrwałą relację z klientem, który prędko nie zapomni o hojności firmy.
Jaki gadżet reklamowy wybrać?
Wybór odpowiedniego gadżetu reklamowego nie zawsze jest łatwy i oczywisty. Z jednej strony chcemy, aby podarowany przedmiot był jak najbardziej praktyczny – z drugiej zależy nam na tym, aby był on niebanalny. Jeżeli chodzi o zakup promocyjnych przedmiotów z logo firmy, to większość przedsiębiorstw stawia tu na zakup akcesoriów biurowych (długopisów, ołówków, smyczy do kluczy, czy notesów).
Jeśli jednak chcemy wyróżnić się ze swoim podarunkiem, to warto pomyśleć o zakupie termosu, torby lub pendrive, na którym znajdzie się logo naszej marki. Wybierając odpowiedni podarunek, pamiętaj jednak o tym, aby możliwie jak najbardziej był on związany z branżą. Jeśli np. na co dzień zajmujesz się sprzedażą rzeczy przeznaczonych do kuchni, to gadżetem reklamowym Twojej marki powinny być kuchenne akcesoria z logo.