Zdrowe posiłki dla jednej osoby przy ograniczonym budżecie

Zdrowe posiłki dla jednej osoby przy ograniczonym budżecie

Mniejsze porcje składników często mają najwyższą cenę za sto gramów, więc gotowanie dla jednej osoby może być drogie. Kuszące może być poleganie na doskonale zapakowanych gotowych posiłkach lub przepłacanie za małe opakowania składników, ale tańszym sposobem na obejście tego problemu jest przygotowywanie wielu porcji za każdym razem, gdy gotujesz, dzielenie ugotowanego jedzenia i zamrażanie części na później. W ten sposób oszczędzasz pieniądze na zakupach i oszczędzasz czas na gotowaniu.

Mrożonki

Najlepiej jest używać większości mrożonek w ciągu około czterech miesięcy, co daje ci dużo czasu na rotację posiłków i różnorodność do wyboru. Tam są także tani świeże składniki które no iść daleko zbyt szybko które ty możesz używać w małych ilościach.

Wszechstronne składniki

Kiedy gotujesz dla dwojga, kuszące może być wydawanie pieniędzy na promocje posiłków lub przyłączenie się do nich, jeśli jedno z was ma ochotę na drogie lub tłuste danie na wynos. Świetną alternatywą jest planowanie z wyprzedzeniem i hurtowy zakup zdrowego składnika, kreatywność i gotowanie go na wiele różnych sposobów.

Na przykład, jedna tania partia zwykłego jogurtu może być użyta do śniadaniowego smoothie, stroganoff (zamiast śmietany), deseru z miodem i jagodami oraz curry w tym samym tygodniu. Inne uniwersalne składniki to cały kurczak, torba ziemniaków lub słodkich ziemniaków, jajka i puszki nasion roślin strączkowych, takich jak soczewica lub ciecierzyca. Innym sposobem na uniknięcie płacenia dużo za mniejsze porcje jest zastąpienie niektórych świeżych produktów oszczędnymi wersjami o przedłużonej trwałości, w puszkach, suszonych i mrożonych. Na przykład, zamiast kupować mały i drogi punnet jagód, kup dużą torbę mrożonych i za każdym razem wyjmuj z zamrażarki tyle, ile potrzebujesz.

Zdrowe posiłki o niskiej zawartości tłuszczu przy ograniczonym budżecie

Tak wiele potraw można przyrządzić na chrupko i pysznie bez smażenia – grillowanie to świetna opcja, zwłaszcza w przypadku mrożonych ryb. Inną opcją jest pieczenie – pieczone świeże warzywa z minimalną ilością oleju karmelizują się w piekarniku i smakują wyśmienicie. Artykuł powstał we współpracy z portalem https://www.aptekakamagra.pl

Kremowe potrawy o niskiej cenie i małej ilości kalorii

Zamień pełnotłustą śmietanę na tani karton zwykłego jogurtu naturalnego i używaj go w wielu pikantnych i słodkich przepisach. Zjedz ją na deser z rozmrożonymi jagodami, miodem lub wiórkami ciemnej czekolady, albo na obiad z domowym curry. Możesz również zamienić wysokotłuszczowe sery twarde na tani twarożek i użyć go do posypania ziemniaków w marynacie, aby uzyskać szybki posiłek o niskiej zawartości tłuszczu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.